Pokyny pre reklamácie
Pri vyberaní akéhokoľvek výrobku dodávaného firmou MSO Trade zvážte, ktoré funkcie od neho požadujete. To, že výrobok nevyhovuje Vašim neskorším nárokom, nie je dôvod na následnú reklamáciu.
Pri prevzatí tovaru kupujúcim spotrebiteľom.
Predávajúci kupujúcemu spotrebiteľovi dôrazne odporúča skontrolovať neporušenosť obalu tovaru av prípade akýchkoľvek závad obalu tovaru nepreberať a okamžite to oznámiť predávajúcemu alebo pre rýchlejšie vybavenie veci konečnému prepravcovi, tj priamo vodičovi. Podpisom dodacieho listu, prípadne iného dokladu o prevzatí tovaru, kupujúci potvrdzuje, že obal tovaru nejavil známky poškodenia. Po prevzatí tovaru odporúčame skontrolovať množstvo, povrchovú úpravu a typ tovaru. Prípadné nezrovnalosti je nutné oznámiť dodávateľovi najneskôr do dvoch (2) pracovných dní od prevzatia zásielky.
Pri prevzatí tovaru kupujúcim podnikateľom.
Kupujúci podnikateľ je povinný si tovar pri jeho prevzatí skontrolovať, tj tovar vybaliť z pôvodného obalu a zistiť prípadné zjavné vady tovaru, skontrolovať množstvo, povrchovú úpravu a typ tovaru. Pokiaľ kupujúci podnikateľ zistí zjavné vady tovaru, je povinný to okamžite oznámiť predajcovi alebo prepravcovi a nie je povinný tovar od prepravcu prevziať. Pokiaľ kupujúci podnikateľ neoznámil predávajúcemu zjavné vady tovaru okamžite po ich zistení alebo pokiaľ tovar od prepravcu prevzal, má sa za to, že tovar bol v okamihu prevzatia kupujúcim podnikateľom bez zjavných vád. Iné ako zjavné vady tovaru, tj najmä skryté vady tovaru, je kupujúci podnikateľ povinný oznámiť predávajúcemu najneskôr do dvoch (2) pracovných dní od zistenia vád tovaru. Neskoršia reklamácia sa neuznáva.
Práva kupujúceho vyplývajúce zo zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru, vrátane záručnej zodpovednosti predávajúceho (ďalej len „reklamácia“), uplatňuje kupujúci u predávajúceho na adrese jeho sídla alebo prevádzky určenej na prijímanie reklamácií. V prípade kupujúceho podnikateľa je potrebné reklamáciu uplatniť písomne. Pre rýchle vybavenie reklamácie predávajúci ukladá kupujúcemu, aby využil reklamačný formulár na webovej stránke predávajúceho.
Kupujúci je pri uplatnení reklamácie povinný dodať predávajúcemu reklamovaný tovar, spoločne s príslušenstvom, ktoré je nevyhnutné na posúdenie vád tovaru. Kupujúci podnikateľ je pri uplatnení reklamácie povinný predávajúcemu preukázať, že je oprávnený uplatňovať reklamáciu, a to predložením dokladu o zakúpení tovaru. Kupujúci podnikateľ je povinný pri uplatnení reklamácie dodať predávajúcemu originál dokladu o zakúpení tovaru (faktúru), poprípade originál záručného listu, pôvodný obal tovaru a návod na použitie. Predávajúci odporúča kupujúcemu, aby bol tovar dodaný na reklamáciu pokiaľ možno v pôvodnom obale, ktorý zaistí bezpečnosť tovaru počas prepravy. Predávajúci odporúča kupujúcemu prepravu tovaru poistiť. Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu bez zbytočného odkladu ihneď po zistení chyby tovaru.
Pokiaľ odberateľ reklamuje zámenu typov alebo farebného prevedenia, prípadne kvalitu povrchovej úpravy, je nevyhnutné zaslať tento tovar na adresu dodávateľa, ktorý až po doručení zásielky od odberateľa pošle požadovaný tovar.
Všetky reklamácie týkajúce sa dodávok, tj zámien farebných kombinácií, typov a počtov, riešia iba obchodné oddelenie dodávateľa.
Dodávateľ nezodpovedá za závady a poškodenia spôsobené nesprávnym používaním, neodbornou manipuláciou alebo inštaláciou, mechanickým poškodením spôsobeným odberateľom, montážnou firmou alebo konečným spotrebiteľom.
Dodávateľ nezodpovedá za závady spôsobené nedodržaním podmienok uvedených v záručných listoch a montážnych návodoch.
Dodávateľ nezodpovedá za závady vzniknuté nečistotami vo vodovodnom rade alebo spôsobené vodným kameňom.
Dodávateľ ďalej nezodpovedá za:
- poškodenie prevlečných matíc v dôsledku nepoužitia ochranných "C" vložiek
- upchatie sprchových koncoviek pri zanedbaní čistenia sprchových otvorov
- poškodenie mechaniky batérií v dôsledku odstránenia vstupných ochranných sitiek u nástenných batérií
- narušenie povrchu batérií a kúpeľňových doplnkov v dôsledku používania iných čistiacich prostriedkov, než je uvedené v záručných listoch
- závady batérií spôsobené horúcou vodou s teplotou vyššou, než ktorá je uvedená v záručnom liste
- závady batérií spôsobené tlakom vyšším, než ktorý je uvedený v záručnom liste
Konečný spotrebiteľ môže reklamáciu uplatniť u subjektu, kde bol výrobok zakúpený.
Tovar poslaný na reklamáciu musí vždy obsahovať okrem podrobného popisu závady aj riadne vyplnený záručný list vrátane dátumu predaja, typu a farebnej kombinácie tovaru a pečiatky predajne. Pri reklamovanom tovare je nutné vždy uviesť stav povrchu výrobku v čase zaslania k dodávateľovi.
Všetok tovar zaslaný na reklamáciu musí byť bezpečne a správne zabalený tak, aby počas prepravy nedošlo k jeho poškodeniu. Za vady vzniknuté prepravou v dôsledku nedostatočného obalu nesie vinu odosielateľ.
Ak dôjde k poškodeniu tovaru pri preprave, vybavuje reklamáciu s prepravcom odosielateľ.
Pracovník servisného strediska dodávateľa musí okamžite informovať odosielateľa o skutočnosti, že tovar poslaný na reklamáciu bol prijatý s poškodenou povrchovou úpravou.
O tom, či reklamácia bude vybavená kladne alebo záporne rozhodujú pracovníci servisného strediska dodávateľa, ktorí sú povinní vždy spolu s reklamovaným tovarom poslať písomné vyjadrenie k reklamácii.
Všetky technické problémy, reklamácie funkčnosti výrobkov dodávaných firmou MSO Trade je nutné riešiť priamo s pracovníkmi servisného strediska dodávateľa. Tí po dohode so zákazníkom určia spôsob odstránenia vzniknutej závady.
Výrobky s odstrániteľnou funkčnou závadou dodávateľ nemení za nový tovar. V prípade neodstrániteľnej funkčnej vady musí odberateľ zaslať reklamovaný výrobok na servisné stredisko dodávateľa, kde bude po posúdení a uznaní reklamácie vymenený za nový. Pokiaľ kupujúci podnikateľ vykoná konečnému spotrebiteľovi výmenu vadného výrobku za nový bez konzultácie so servisným strediskom dodávateľa, robí toto na vlastnú zodpovednosť av prípade odstrániteľnej závady nebude tento výrobok vymenený dodávateľom za nový.